sâmbătă, 15 noiembrie 2014

Bufnițele-continuare(III)-Ch.Baudelaire



 1. După cum se vede, este titlul unui roman al cărui autor este apreciat ca fiind deja un prozator talentat.
In afara romanului ”Toate bufnițele”, Florian Filip a mai scris ”Degete mici ” și ”Zilele regelui”...
Mi-a plăcut titlul și coperta pe care le-am preluat în această postare fără a cere permisiunea autorului,pentru că nu am avut cum...
Cine dorește mai multe informații despre autor și carte  se poate informa pe Google.


2. Eu voi continua cu povești, citate, poezii, imagini despre  bufnițele (mele) pe care le-am îndrăgit cu  foarte multă veme în urmă, când am citit poezia ”Les hiboux” a lui Robert Desnnos și sonetul (cu același titlu) al lui Charles Baudelaire.


Charles BAUDELAIRE   (1821-1867)
 

                  Les hiboux

                 Sous les ifs noirs qui les abritent,
                 Les hiboux se tiennent rangés,
                 Ainsi que des dieux étrangers,
                 Dardant leur oeil rouge. Ils méditent.

                 Sans remuer ils se tiendront
                 Jusqu'à l'heure mélancolique
                 Où, poussant le soleil oblique,
                 Les ténèbres s'établiront.

                 Leur attitude au sage enseigne
                 Qu'il faut en ce monde qu'il craigne
                 Le tumulte et le mouvement,

                 L'homme ivre d'une ombre qui passe
                 Porte toujours le châtiment
                 D'avoir voulu changer de place.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu